iOS beta



Nav liels noslēpums, ka es jau kādu laiku uz saviem āboliem lieku operētājsistēmu beta versijas - gan iOS, gan OS X. Vakar mani nedaudz negaidīti pārsteidza atjauninājums  iOS7.1beta2 un lika aizdomāties par to ko es daru un kādas tam var būt sekas.

Ar operētājsistēmu beta versijām, es sāku spēlēties pirms gada, vienkārši tāpēc kā tobrīd iOS6 operētājsistēma nedarbojās viena kritiska man nepieciešamā funkcija - izmantojot iTunes Match uz iPhone, es nevarēju izdzēst dziesmas no iPhone, vienkārši dzēšanas opcija bija pazudusi, pēc iOS6 atjauninājuma. Tobrīd man bija iPhone 4 ar 16GB atmiņu un lejupielādētos jaunos albumus es pēc noklausīšanās bieži vien gribēju izdzēst, bet nevarēju, tā bija problēma. Ņemot vērā manas muzikālās bibliotēkas apjomu(+20GB). Vienīgais variants, tad bija deaktivizēt iTunes Match uz iPhone un tad atkal aktivizēt, tad visas lejupielādētās dziesmas izdzēsās. Par laimi Apple izlaida iOS6 kaut kādu beta versiju, kura atgrieza opciju dzēst dziesmas/albumus ārā no iPhone atmiņās un sakritības pēc nevajadzēja, lai iPhone UDID numurs(speciāls sērijas numurs, pēc kura Apple piesaista gadžetus izstrādātāju  kontiem, ļaujot gadžetu aktivizēt ar operētājsistēmas beta versiju) būtu pierakstīts pie izstrādātāja konta, atlika internetā atrast savam gadžetam piemērotu iOS beta operētājsistēmas ipsw failu un caur iTunes palaist iPhone update ar nospiestu vienu klaviatūras taustiņu un izvēlēties iepriekš lejupielādētu ipsw failu. Forši ne - vieglāk nekā Apple ID uztaisīt.
Pienākot vasarai un iOS7 prezentācijai atklājās, ka joprojām var likt operētājsistēmas beta versijas bez piesaistīta UDID. Rezultātā, tā pamazām es pieradu un liku katru nākamo beta versiju. Un pat sāku likt uz sava MacBook Pro.

Bet vakar(13.12.2013) Apple uztaisīja īstu melno piektdienu visiem tiem, kuri tāpat kā es, lika beta versijas uz saviem iOS gadžetiem bez piesaistīta UDID. Viss sākās gluži nevainīgi... Tiem kuriem bija iOS7.1beta1, atnāca atjauninājums uz iOS7.1beta2. Atjauninājuma izmērs bija ap 100MB, atkarīgi no gadžeta. Protams visi priecīgi sāka atjaunināt savus iPhon'us un iPad'us, tikai neliela(iespējams liela) daļa ieguva ķieģeļus. Jo pēc atjauninājuma iPhone tradicionāli bija jāaktivizē, vienīgi šoreiz bez piesaistīta UDID aktivizēšana nenotika. Kādās ir sekas tam visam? Principā tu pazaudē visu informāciju, kura nebija dublēta kaut kur vai nesinhronizējās caur mākoņservisiem. Ir protams otrs variants meklēt, cilvēku kurš piesaistīs tava gadžeta UDID pie sava izstrādātāju konta. Tā kā man nebija vēlmes gaidīt, kamēr mans iPhone uzliks iOS7.0.4 un tad no kāda veca Mac Backup izvilktā caur Time Machine iPhone backup. Es vienkārši sāku meklēt servisu, kurš par pieticīgu samaksu piesaistīs manu UDID pie sava izstrādātāju konta. Par laimi man, es protu googlēt un zinu pietiekami angļu valodu, lai atrastu sev vēlamo. 15 minušu laikā es uzgooglēju parīs mājaslapas, kurās var par naudu piesaistīt savu UDID. Atradu vienu, kurā UDID piesaistīšana aizņem piecas minūtes, sākumā neticēju, bet tā kā man vajadzēja iPhone, paļāvos un apmaksāju, rezultāta patiešam piecu minūšu laika mana iPhone UDID tika piesaistīts. Atlika restartēt iPhone un aktivizācija notika. Man tas prieks izmaksāja nepilnus ~8,30 EUR, doties nevajadzēja atjaunot visu informāciju un tagad mana iPhone UDID ir uz gadu piesaistīts pie izstrādātāju konta. Tā kā cienījamais lasītāj nespēlējies ar operētājsistēmu beta versijām, jā tev tas nav vajadzīgs, bet jā tomēr spēlējies, tad spēlējies uzmanīgi un neriskē ar savu dārgo informāciju. Un protams atgādinu  neaizmirstiet/neslinkojiet taisīt Backup pirms atjauninājumiem un vienmēr sev svarīgu informāciju dublējiet kaut kur, jo dzīvē visādi gadās, dažreiz pat par naudu nevar saglabāt to, kas tev ir dārgs.

P.s. iOS7.1beta1 termiņš beigsies 13.janvāri 2014 gadā. Lūdziet, lai iOS7.1 publiskā versija līdz tam iznāk, savādāk mans iPad arī kļūs par ķieģeli, apstākļu sakritības pēc - es aizmirsu vakar palaist uz viņa iOS7.1beta2 atjauninājumu un ieguvu par vienu ķieģeli mazāk. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru