iPad un LTE


Tā kā mans iPhone 5 bija aizceļojis atpakaļ uz Ķīnu, bet man vajag visu laiku internetu, lai piekļūtu epastam, izmisumā pieteicos LMT 4G interneta testam uz divām nedēļām. 4G internetu jau lietoju vairāk kā gadu - mājās stāv modems, kurš nodrošina mājokli ar internu un viss darbojas lieliski. Bet tā kā man bija iPad 4.paaudzes ar LTE modemu izdomāju izmantot izdevību izmēģināt kā ir, kad staipa iPad ar mobilo internetu, bet zvana no podziņu telefona(ilgāk par divām dienām nesanāca sadzīvot ar podziņu telefonu, jo tiku pie iPhone 5S, bet tomēr turpināju staipīt līdz iPad ar LTE un testēt).

Ikdienā iPad nenēsāju sev līdz, tas parasti klaiņo pa mājām - kā kaķis. Esmu pieradis lietot iPad mājās uz dīvāna vai gultā, lielākoties lasot ziņas, kuras ir sakrājušās Safari sadaļā "Reading List", kuras tur nokļūst no iPhone caur Tweetbot aplikāciju(labākā iOS twitter aplikācija). Es parasti neņemu līdz iPad uz darbu, jo man tur viņš nav nepieciešams, protams retu reizi(divreiz mēnesī) es viņu ņemu līdz, bet par to drusku zemāk. Lai nu kā, bet katru reizi, kad ņemu līdz iPad uz darbu brīnos, cik viņš ir smags. iPad ar Smart Cover sver aptuveni 700 gramus, kurus uzreiz var just, ņemot vērēja, ka parasti manā mugursomā ir MacBook Pro 13, darba mape, džemperis, lādētājs un daži vadi.

Vispār lielais iPad, ka mobils gadžets, nav īsti piemērots sabiedriskajam transportam. Es protams esmu vairākkārt lietojis savu MacBook Pro autobusos un tramvajos, bet tās bija ekstra situācijas. Ar iPad ekstra situāciju nebija un tāpat priekš twittera vai lai pārbaudītu epastu man bija slinkums vilkt ārā no mugursomas iPad, lai 15 minūtes nosistu laiku bakstoties ekrānā un baudītu apkārtējo uzmanību un nelaimīgos skatienus(sabiedriskajā transportā visi kaut kādi skumji un īgni vienmēr). Iet ar iPad rokā pa ielu bakstoties viņā ir neiespējamā misija, jo ļoti vienkārši ir kaut kur ieskriet vai kādu nonest no kājām, pie reizes aizlidināt iPad'u pa gaisu, es pat pa māju ejot, cenšos nespaidīt iPad, lai aiz suņa vai kaķa neaizķertos vai neuzkāptu viņiem virsū(viņi parasti izguļas istabas vai gaiteņa vidū). Tai pat laikā ejot ciemos pie kāda darba laikā ir ļoti ērti ņemt līdz iPad, protams, ja nav paredzama kāda ekstra situācija, kuru bez datora nevarētu atrisināt.

LTE lieliski noder arī ciemojoties pie kāda, jo kad man vajadzēja internetu viņš bija vienmēr(nav jāprasa Wi-Fi parolē, kuru bieži vien visi ir aizmirsuši). Vispār LMT aktīvi paplašina LTE pārklājumu, pēc divu mēnešu LTE lietošanas uz iPhone, esmu pamanījis, ka pārklājums patiešām ir kļuvis lielāks, tur kur pirms mēneša nebija LTE, tagad jau ir LTE. Pārsvarā 3G tīkls parādās uz iPhone tikai, tad kad es zvanu kādam(tad vienkārši no LTE tīkla operators pārmet uz 3G tīklu, jo mūsu LTE tīkls nenodrošina bass zvanus, tā ir izplatīta metodē pasaulē - pārmest lietotāju no viena tīkla standarta uz citu, praktiskais ieguvums ir tāds kā operatoram nav jāpērk dārga aparatūra, lai nodrošināt LTE tīklā bass zvanus), visu pārējo laiku ir LTE vai nu EDGE, kuru pēdējā laikā es tikai varu atrast mājās pirmajā stāvā. iPad gandrīz vienmēr uztvēra LTE tīklu, izņēmums bija atkal manas mājās pirmais stāvs. Pat daudz dzīvokļu namā, pusotru metru no loga varēja iPad uztvert LTE(skat. iepriekšējo bildi). Tā kā kosmiskajiem interneta tarifiem uz viedtelefoniem ir vismaz kāds attaisnojums, par nopelnīto naudu operators manāmi paplašina LTE tīkla pārklājumu, kura vidējais ātrums pilsētā(Rīgā) ir virs 30Mbit/s(piemēram man darbā, ātrums svārstās no 30 līdz 50 Mbit/s atrodoties metru no loga). Protams ir kāds blakus efekts, ka jau minēju sakumā, man mājās ir pamata internets ir LMT LTE. Kopš viedtelefoni darbojas LTE tīklā - mājās interneta ātrums ir krities divas reizes, nav jau tā kā galīgi neiet(iet protams viss, 1080p YouTube var skatīties), bet agrāko minimālo 20Mbit/s vietā tagad ir virs 10Mbit/s(dažreiz protams ir vairāk, bet nu agrāk bija vēl vairāk līdz 40Mbit/s varēja izspiest). Var jau būt, ka tā nav vaina lietotāju daudzumā, jo man ir aizdomas, ka vienkārši man tuvāko 3G torni modernizēja par 4G/LTE torni un vairs mājās es neķeru signālu no kaimiņ ciema torņa, bet no sev tuvākā, kuram acīm redzot ir lēnāks interneta pieslēgums, neka kaimiņ ciemā.

Jā vilktu kopsavilkumu par to vai lielais iPad ar LTE var aizstāt iPhone un MacBook Pro, tad viennozīmīgi nevar aizstāt iPhone. iPhone ir maz kompakts komunikators, kuru var droši lietot ar vienu roku un kuru var veikli ielikt un izvilkt no kabatas, tikmēr iPad vajag veselu somu(somiņu) un ņemot vērā kā LTE, tagad ir arī uz iPhone, tad nu iPad interneta ātruma ziņā nav vairs priekšrocību. Vai iPad darbā var aizstāt manu MacBook Pro 13, kuru es izmantoju, ka rakstam mašinu un epastu atbildētāju? Lielākoties var, līdz brīdim, kad vajag darboties ar diviem dokumentiem, tad pat mana MacBook Pro 13 ekrāns ir par mazu, bet iPad vispār neprot ar diviem dokumentiem vienlaicīgi vienā aplikācijā darboties(jo iPad ir liels iPod touch un iPhone krustojums). No otras puses, iPad lieliski darbā noder, kad vajag otru ekrānu, lai parādītu kādam kādu dokumentu vai izmantot iPad kā palīg ekrānu attēlojot tur kādu informāciju priekš sevis kā paraugu.
Runā kā iPad mini var ielikt jakas iekšējā kabatā un viņš ir gandrīz divreiz vieglāks par manu iPad 4.paaudzes. Varbūt viņa 7,9 collu ekrāns un kompaktais izmērs man ir vairāk piemērots? Bet no otras puses, es joprojām uztveru iPad kā izklaidei paredzamo gadžetu. Es ar lielāko prieku notestētu Retina iPad mini(mājiens jums), jo savu laik es iPad mini pirmo paaudzi norakstīju dēļ ekrāna un Apple A5 procesora(ar 512MB operatīvo atmiņu un maksimāli iekšējo atmiņu 64GB), tai vietā izvēlējos iPad 4.paaudzes ar Retina ekrānu un Apple AX6 procesoru(ar 1GB DDR2 operatīvo atmiņu un 128GB iekšējo atmiņu). Jaunais Retina iPad Mini ir pieejams jau ar Apple A7 procesoru (ar 1GB DDR3 operatīvo atmiņu un līdz 128GB iekšējo atmiņu), kas izskatās vilinošāk ar LTE kopā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru