iOS un Android

Pēc manām pusgada aktivitātēm twitterī un blogā, cilvēki grib zināt manu viedokli par iOS un Android, abu operētājsistēmu(OS) plusus un mīnusus. Vai arī bieži uzdod jautājumu, "ar ko iPhone ir labāks par Android?" Parasti es samulstu, jo priekš manis iOS labākā mobilā OS jau ir zemapziņas līmenī un ar citas OS gadžetu es vienkārši nepirkšu. Bet tomēr nolēmu rast skaidrību, kāpēc es izvēlos iOS nevis Android.

Sākšu ar to, ka neesmu nekad bijis Android lietotājs, ilgāk par 2-3 minūtēm Android gadžetu neesmu turējis rokās - jo man viņš liekas tik pat briesmīgs kā Symbian s60 OS uz Nokijām tālajā 2010.gadā, kad jau līdz nelabumam biju izspēlējies ar Symbian s60 uz savas NOKIA n73.

Android tā dēvētie plusi(kurus uzskaita parasti Android lietotāji) ir piekļuve failu sistēmai(var uz nebēdu taisīt mapītes un tur kaut ko glabāt kā uz galda datora); brīvā failu apmainīšanās(var mainīt atmiņās kartes, slēgt klāt cietos diskus vai zibatmiņas, sūtīt failus caru bluetooch); instalēt programmas no kurienes gribi(nevis tikai no App Store - iOS gadījumā); mainīt mājās ekrāna izskatu ar tēmām, kā to dara tagad paši Android ierīču ražotāji(Samsung ar savu TochWiz, HTC ar Sense u.c., plus paši lietotāji arī mēdz tā spēlēties ar Android izskatu). Īsumā Symbian s60 OS cilvēcīgākā izskatā, lai gan es īsti neesmu pārliecināts vai Android'am ir cilvēciskāks izskats vien OS nosaukums(Android) to jau apšauba. Bet tomēr teorētiski funkcionalitātes un pielietojumā ziņā Android ir pārāks par iOS.
Lai gan te ir viens liels - BET! Visi tie plusi būtu plusi, a)ja viņus varētu cilvēciski lietot un b) ja man viņus vispār vajadzētu. Es esmu viens no tiem, kuram nekad nav bijusi USB zibatmiņa, es kaut kā to laiku pārdzīvoju ar iPod nano 8GB un ar Nokia telefoniem ar 2GB atmiņas kartēm un USB vadu mugursomā. Otra tehnoloģija no kuras es izvairījos ir CD diski(vispār kompaktdiski), es viņus līdz šai dienai nicinu un no viņiem izvairos visos iespējamos veidos, jo viņi a) aizņemt vietas daudz un b) viņi lēni darbojas. Kāds tam visam sakars ar Android? Tāds, ka tie Android plusi, bija aktuāli man pirms 7 gadiem, kad vēl lietoju savu Nokia n73. Bet kopš 2011.gada beigām visa tehnoloģiju industrija ir manāmi devusies uz mākoņservisiem un īsti jēgu slēgt zibatmiņu pie telefona es neredzu, jo visu var ielādēt mākoni, bet daļa informācijas jau tur glabājas(mūzika, kontakti, piezīmes, kalendārs, atgādinājumi, fotogrāfijas, spēlēs, video utt). Un pēc tā, kad Android plusi ir izgaisuši paliek tikai mīnusi - nekvalitatīvās aplikācijas, neregulāri OS atjauninājumi un pats briesmīgākais fakts ir tas, ka 99% kaitniecisku programmu/kodu ir vērsti uz Android OS(pēc Cisco 2013.gada datu apkopojuma). Es, kurš dzīves/darba atvieglojumam vadīts glabāju daudz informācijas viedtelefonā un planšetdatorā neesmu pilns ar entuziasmu maksāt par produktu, kurš izskatās uz konkurentu fonā, ka caurs spainis. Nopietni Android drošībā ir liela problēma, jo mūsdienu pasaulē jau privātums klibo(pateicoties sociāliem tīkliem un fotokameru iebūvēšanai visur, kur iespējams - pulksteņos, brillēs, atslēgu piekariņos, pildspalvās), bet kad vēl neziņas pēc instalē kādu bezmaksas programmu uz sava Android gadžeta, domādams - re, maksas aplikācija ir kļuvusi bezmaksas, bet izrādās, ka tas ir programmas klons, kurš satur kaitniecisko kodu, kurš var nozagt no viedtelefona bez vai visu informāciju un uz atvadām aizsūtīt SMS uz kādu paaugstinātās maksas numuru, kurš reģistrēts otrā pasaulēs malā nav noteikti foršs fakts vai ne? Iespējams es nedaudz pārspīlēju, jo daļa Android lietotāju nemaz neprot instalēt aplikācijas, jo daži telefonu modeļi ar Android OS ir lētāki par klasiskajiem podziņu telefoniem, bet tomēr pati Android OS pateicoties savai izplatībā un popularitātei ir krietni vilinošāka kibernoziegumiem nekā iOS.

Bet tā kā pēc Apple domām mēs esam un turpinām slīdēt dziļāk Post-PC era(pēc personālo datoru ērā), kas izpaužas, ka mums vairs nav viens PC(personālais dators), bet ir vairāki palīg datori - viedtelefoni, planšetdatori, multimediju atskaņotāji pieslēgtie pie interneta(Apple TV vai vienkārši  Smart TV) un vieglākais veids, ka sinhronizēt datus starp šīm visām ierīcēm ir glabāt datus mākonservisos un ap šiem gadžetiem veidot tā saucamo ekosistēmu. Un pagaidām Apple iCloud ekosistēma ir tirgus līderis, lai gan Google cieši min uz pēdām un pēc daļu lietotāju viedokļa ir jau apsteigusi/panākusi Apple iCloud. Bet tomēr IT pasaulē Google, jau tiek kādu laiku dēvēts par "Lielo brāli", kurš mūs novēro un par mums ievāc visu informāciju ar kuras palīdzību nākotnē centīsies manipulēt ar mūsu dzīvi(ko sabijies?)...
Te mēs arī nonākam pie secinājuma, ka Android funkcionalitāte man atgādina Symbian OS ar Windows datorvīrusu apjomu, ne pārāk drošu ekosistēmu("Lielais brālis") un viduvējas kvalitātes programmnodrošinājumu(spēlēs, twitter klienti un citi zvēri). Un es gribēju iesākt rakstu ar to kā Android vienkārši bremzē, bet sanāca, tā pagari. Īsumā  mani aizvien vairāk Apple ievelk savā ekosistēmā un pat nesen sāku lietot Apple iWork maziem uzdevumiem, kad nav jādalās ar dokumentiem, bet tikai vajag sinhronizēt starp saviem gadžetiem.

3 komentāri:

  1. Man patīk android viedtālruņi labāk.

    AtbildētDzēst
  2. Es bieži strādāju ar planšetdatoru, zīmēju uzlīmes u. c. Pēdējā laikā man negribas nēsāt planšetdatoru, turklāt ne visās rokassomiņās planšetdators ietilpst. Es domāju par viedtālruņa iegādi ar vairāk funkcijām.

    AtbildētDzēst
  3. Viedtālruni izvēlēties ir grūti , jo katra modeļa iespējas kļūst arvien jaudīgākas,
    tagad katru ceturksni izlaiž jaunus telefonus, kādam ir labāka kamera, citam
    skaidrāks un spilgtāks displejs, vēl kādam operatīvā atmiņa ir ātrāka utt. Es
    joprojām esmu pazīstamu viedtālruņu iegādes cienītājs, nopirku sev viedtālruni
    https://www.expressshop.lv/lv/p/viedtlrui-un-aksesuri/viedtlrui Samsung S22, labāko, kāds man ir bijis.

    AtbildētDzēst