Gads pēc katastrofas jeb dzīve ar Type-C

2019.gadā sakumā es pārdevu savu MacBook Pro 13 (early 2015), bet gada otrajā pusē arī savu iMac 5K 2017 gada modeli un pārgāju uz pēdējo MacBook Pro 15 2019 (2.3GHz i9, 16GB RAM, Radeon Pro 560X 4GB, 512GB SSD). Ierastie USB-A porti, SD karšu lasītāji bija pazuduši un viņu vietā nāca Type-C. Toreiz un arī joprojām hobijs bija filmēt Drifta sacensības – līdz ar to man bija čupiņa ar ārējiem cietajiem diskiem un vēl lielāka kaudze ar microSD atmiņas kartēm.

Droši vien tagad kādam joprojām rodas jautājums, ka datoram ar PRO uzrakstu var būt jeb precīzāk var nebūt SD karšu lasītajam, USB-A un droši vien kādam vēl vajadzēs Firewire 800…, bet gan ir aprīkots ar četriem kaut kādiem Type-c USB/Thunderbolt 3 portiem. Kāpēc, priekš kam – adapteri, adapteri un vēlreiz adapteri. Bet ziniet viss nav tik slikti.


Ko līdz es pārdevu iMac es uzreiz pasūtīju Thunderbolt dokstaciju no CalDigit, TS3 Plus (sīkāk par viņu var lasīt te). Uz brīdi, kad pie manis nonāca MacBook Pro 15, jau uz galda gaidīja Thunderbolt dokstacija. Viens vads kompi atrisināja visus jautājumus par iztrūkstošo USB-A, SD karšu lasītāju un galu galā lādētājs arī uzreiz paradījās otrs. Es veselu gadu nodzīvoju bez USB-A uz USB-C pārejas. Kā? Pirmkārt jau pasaule nestāv uz vietas un tomēr griežas varbūt ne tik ātri, bet griežas uz priekšu.

Mana pamat kamera ir Sony A7III – viņa ir aprīkota ar microUSB un USB-C 3.0 portu, līdz ar to pieslēgt viņu pie MacBook Pro nav problēmu, ja tev ir līdz USB-C vai Thunderbolt 3 vads. Kamera vēl ir aprīkota ar diviem SD karšu lasītājiem, līdz ar to kameru vienmēr var komandējumā izmantot kā SD karšu lasītāju, ko es arī veiksmi biju darījis šovasar, kad biju uz sacensībām Daugavpili, kad man vajadzēja no drona kadrus priekš video. Mūsdienu GoPro kameras (sākot ar GoPro Hero  6 Black ir aprīkoti arī ar USB-C 3.0), tāpēc viņas pieslēgt pie datora arī nesastāda problēmas. Pieslēgt ārējo cieto disku pie datora? Savam ārējam SSD diskam es vienkārši nomainīju vadu no USB-A uz USB-C, bet realitāte es viņu nevienu reizi nebiju īsti izmantojis izbraukumos – jo parasti es iztīru MacBook Pro SSD disku un ar 200-300 GB brīvu vietu dotos piedzīvojumiem pretim.
 

Real Life – Gada laikā es varētu saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem reizes, kad es biju pie MacBook Pro pieslēdzis vairāk par vienu vadu – Daugavpili, Drift Master GP un vēl parīs reizes gultā uz poham pieslēdzu Sony A7III pa taisno pie MacBook Pro ar Thunderbolt vadu. Visu pārējo laiku es izmantoju vienu no kreisās puses Type-c portu priekš Thunderbolt dokstacijas vai vieno no labās puses Type-c portiem, lai guļamistabā pieslīkt pie lādētāja.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru