Apple Music un latviešu mūzika


Pirms pāris gadiem, kad nosacīti testa režīmā, tika palaists iTunes Radio, kurš vēl pie tam nedarbojās ar visiem Apple ID, tad daudzi gaidīja kaut ko līdzīgu Spotify. Gāja laiks un Apple nopirka Beats Music un ātri vien sāka darbu pie nosacīti Spotify slepkavas - Apple Music.

Par šiem mēnešiem biju saskāries ar vairākiem aplamiem uzskatiem, kuri saistīti ar Apple Music. Piemēram, daļa lietotāju joprojām nezin kā var saglabāt dziesmas, lai viņas nav katru reizi jāstrīmo. Patiesībā ir vairāki veidi, ka to var izdarīt - var gan atsevišķu dziesmu, gan visu playlisti vai albumu. Tie, kuri ir lietojuši iTunes Match vairāk vai mazāk spēs noorientēties, ka to izdarīt.

Es lietoju Apple Music jau no pirmās dienas un jau esmu pierakstījies uz abonementu ģimenei. Man tas atvieglo gan dzīvi, gan arī vecāki lieku reizi vairs neprasa, lai viņiem "nokačāju" kaut kādas dziesmas, jo viss vēlamais saturs pa lielam ir tagad pieejams viņiem, bez liekām pūlēm.

Sākumā es ne īpaši pievērsu uzmanību izlasēm "For You", jo biju pieradīs, klausīties iTunes Radio, staciju iTunes Weekly Top 50 - Alternative, tāpēc principā es uzreiz biju migrējis uz Beats1 radio staciju un vairākus mēnešus viņu klausījos. Tad palēnam sāku klausīties "For You" izlases, bet tagad jau vienkārši klaiņoju pa neierobežoto Apple mūzikas bibliotēku meklējot jaunus izpildītājus priekš sevis.

Runājot par latviešu mūziku, tad viņas daudzums pa pēdējiem diviem gadiem ir ļoti strauji pieaudzis Apple iTunes mūzikas veikalā, es pat atradu 10-15 gadus vecas latviešu dziesmas/hītus dažāda žanra. Tāpēc man kā cilvēkam, kurš latviešu mūziku bija iedalījies trīs kategorijās - latviešu hiphops, Prāta Vētra un Zaļumballes izlases ir tagad pavērušās jaunas durvis izpētīt, ko tad mūsu bāleliņi vēl ir interesantu izdevuši.

Ar ko, tad Spotify ir sliktāks par Apple Music? Grūti teikt, atceros, ka arī Spotify(tā pat kā iTunes Match) mācēja ar premium kontu augšupielādēt manu līdz šim savāktu mūzikas bibliotēku, bet ziniet, kā ir - vai nu Spotify vienkārši slikti piemeklēt dziesmas, klausoties jauktajā secībā vai arī vienkārši nepaspēja izprast pa divām dienām(jo pārtraucu lietot Spotify) manu mūzikas gaumi. Kā arī man ne īpaši patika Spotify interfeis un cenu politika (Spotify premium konts maksā 6,99 EUR, katrs nākamais lietotājs nāk pa pus cenu ~3,49 EUR, tikmēr Apple Music par sešiem lietotājiem uzreiz ir 10,99 EUR), tas sanāk uz trešā lietotāja, es ietaupu katru mēnesi 3 EUR (gadā ir 36 EUR = 3 mēneši bez maksas Apple Music).

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru