El Capitan OSX 10.11




Es vispār gribēju WWDC laikā ieraudzīt kādus jaunus dzelžus no Apple puses, bet tā vietā Apple man parādīja daudz bezmaksas programmatūras un esmu +/- apmierināts, jo ne centa neesmu iztērējis. Sākšu ar OSX 10.11 jeb El Capitan  - tika uzlabotas standarta aplikācijas, kuras es lietoju dien dienā.

Mail tika pie trackpad žestu atbalsta, kuri jau gadiem ir uz iOS Mail aplikācijas - sīkums, bet tomēr kļuva ērtāk dzēst vēstules. Vēl pievienojās tab'u atbalsts un iesāktās vēstules atlikšana uz laiku nolaižot viņu lēja līdzīgi ir realizēts uz iOS8.

Tā kā mans darbs saistās ar epastu, tad man bieži vien sanāk iesākto vēstuli saglabāt un tad turpināt rakstīt vai vienkārši pārslēgties uz iPhone, kad rakstot vēstuli ienāk jauns epasts ar svaigu informāciju, tagad man vienkārši būs jānoklikšķina fonā un vēstule tiks paslēpta lejā un kad es bušu izlasījis visus epastu, es varēšu atkal noklikšķināt lejā uz iesāktās vēstules un turpināt to rakstīt.

Notes aplikācija tagad atbalsta dažādus šriftus, kurus viņa atbalstīja arī iepriekš, bet tagad tas viss ir kļuvis ērtāk, jo parādījusies rīku josla augšā un ir arī iespējams grupēt(fotogrāfijas un video; skices; atrašanas vieta; saites; audio; dokumenti) piezīmes. Kā arī var piezīmēs veidot izdarāmo lietu sarakstu, īsumā piezīmes kļuvušas funkcionālākas. Man laikam viss vairāk patīk iespēja veidot skices kā tas ir realizēts uz iOS9, bet par to citā ierakstā.

Safari, tika pie iespējās saglabāt tab'u joslā vienmēr atvērtas mīļākās mājaslapas, iespēju adreses logā atslēgts skaņu fonā skanošam video vai audio ierakstam un ar funkciju ātri atrast tab'u no kura nāk skaņa.

Tas ir ērti, jā jūs mēdzat darboties ar vairākiem tab'iem pārlūkā un tad pēkšņi no kādās mājaslapā sāk atskaņoties video vai audio ierakst un var ātri vienkārši atslēgt viņam skaņu vai atrast to tab'u.

Tās tādas acīmredzamas un man noderīgas funkcijas, bet vēl Spotlight ir kļuvis vēl gudrāks(var meklēt vēstules no konkrēta adresāta, var pieprasīt laika prognozi utt), augšējo rīk joslu, kura atkarībā no atvērtās aplikācijas maina funkcionalitāti var tagad automātiski paslēpt kā dock'u. Force trackpad'am var atslēgt skaņu. Divas pilnekrāna aplikācijas var tagad apvienot vienā logā(space), sadalot logu uz pusēm vai dažādās proporcijās(līdzīgi esot uz WIN8). 

P.s. Tad vēl Metal grafiskā tehnoloģija no iOS migrēja uz OSX 10.11, kas ļaus no mazjaudīgiem Mac datoriem izspiest vairāk sulas laukā. Skandalozais Retina MacBook's tagad var uzelpot, jo jau uz OSX 10.11 uz mana Retina MacBook Pro 13 (2015 early) pazuda interfeisa bremze darbinot fonā Paralles Desktop ar WIN7. Tā kā jaunā operētājsistēma pagaidām izskatās ļoti forša un daudz sološa.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru