Retina MacBook Pro 13 (early 2015) [APSKATS]


Kā jau parasti man patīk sākumā nedaudz palietot ierīci un tikai tad par viņu kaut ko uzrakstīt, tā arī šoreiz. Es pirms mēneša veicu tā saucamo "upgrade" jeb nomainīju savu uzticamo MacBook Pro 13 (early 2011), pret Retina MacBook Pro 13 (early 2015). 

MacBook Pro nomaiņa bija nedaudz spontāna, lai gan es jau sen gribēju ar Retina ekrānu un vēl pie tam 15 collu modeli, tomēr gala rezultāta apstājos pie 13 collu ekrāna. Kā tad tas tā sanāca, viss gluži vienkārši - man bija MacBook Pro jau gandrīz 4 gadus (Jāņos būtu bijis), par šiem gadiem viņš no bāzes versijas ar otrās paaudzes Intel i5 2.3GHz procesoru, 4GB operatīvās atmiņas un cieto disku uz 320GB pārvērtās par darba zirgu ar 16GB operatīvās atmiņās , 500 GB lielu SSD disku, nodzītu bateriju (70% atlikums) un tehnoloģiski novecotu ekrānu.

Tā kā mans darbs saistās ar datoru, es sapratu, ka laiks mazliet atvieglot acīm dzīvi un jāsāk migrēt uz Retinu, paralēli tam man sākās aktīvā petanka sezona un aizvien vairāk laika pavadu laukumā, bet darba īpatnības neļauj 100% pazust offline un no iPhone vairs nevar izdarīt visu ko vajag(aplikāciju trūkuma dēļ). Un man aktīvs jautājums palika arī par MacBook Pro autonomiju, atdzīšos pirms gada skatījos uz MacBook Air, šogad arī uz jauno MacBook(to ar vienu USB-C portu), tomēr papētot svaigi atjaunotos Retina MacBook Pro 13, izvēle krita uz viņu.

Paņēmu otro bāzes modeli ar piektās paaudzes Intel i5 2.7GHz procesoru, 8GB operatīvās atmiņās un 256 GB PCI SSD. Jā, divtik mazāk operatīvās atmiņās un vietas uz SSD. Es jau twitterī aktīvi ziņoju, ka centos savu 500GB SSD atbrīvot līdz 200GB. Ko es varu pateikt, man tas +/- izdevās, tagad ir kādi 35 GB brīvi pie nosacījuma, ka ir iesākts viens Final Cut Pro projekts, tā droši vien varētu būt kādi 70 GB brīvi.

Vai es jūtu izmaiņas ātrdarbībā? Nosacīti ne īpaši, jā SSD ir ātrs 1200 MB/s raksta/lasa, bet mans ātrākais ārējas cietais disks dod ap 200MB/s, tā kā man vecajam MacBook Pro bija SSD 500MB/s lasīja un 300MB/s rakstīja, tas īpaši neko neizmainīja. Lielāko atšķirību jūt spēlēs, lai gan es īpaši spēles nespēlēju, tā reiz pāris mēnešos varu ieciklēties uz kādu 1-2 nedēļām un tād apnīk.

Montējot FullHD video kļuva patikāmāk, īpaši Final Cut Pro aplikācijā, jo tur gandrīz dabīgajā izšķirtspējā ietilpst video, jo MacBook Pro ekrānam ir 2560x1600 liela izšķirtspēja bet FullHD ir 1920x1080.

Runājot par pašu datoru, tad viņš ir īpaši kluss un auksts, jā piemēram vecajam MacBook Pro pat nedarot neko ventilators griezās uz ~2000 rpm, tad jaunajām bieži vien vienkārši ventilators negriežas, bet pie lielākas slodzes mēdz līdz 1300 rpm iegriezties nu un jā spēlē spēles vai kādu video īpaši ilgi konvertē, tad jau protams mēdz aiziet līdz 6000 rpm, bet tas ir ļoti reti.

Baterija neliek vilties, jā piemēram veco MacBook Pro es varētu izlādēt 2,5-3,5 stundās strādājot, tad ar jauno es varu nostrādāt ap 6 stundām(lietojot Mail, Safari, Word, Pages, Numbers, Excel, Tweetbot, Paralles Desktop 9 ar Win7 un SAP datu bāzi). Īsumā pie aktīvas pārvietošanās man pietiek visai dienai baterijas. Jā piemēram tīri neko nedarot - Youtube, forumi, tad patiešām var izvilkt arī pāri 10 stundām, vismaz ik pa laikam MacBook Pro parādā, ka var nostrādāt vēl 12-16 stundas, lai gan praksē vēl to neesmu pārbaudījis(jo tomēr vairāk strādāju pie viņā nekā slaistos pa forumiem).

Nobeigumam varu pateikt, ka labāks par šo MacBook Pro var būt tikai custum modelis ar Intel i7 3.1GHz procesoru, 16GB RAM un 1TB lielu SSD disku.

P.s. A un jaunais mans MacBook Pro ir vieglāks par 0,5kg salīdzinot ar iepriekšējo!



P.s.2. Runājot par Force Touch, tad tā kā es neklikšķināju pirms uz Trackpad, tad arī tālāk to turpinu nedarīt un līdz ar to man ir ieslēgts "tap"(pieskāriens) un skaistais mājaslapu priekšskatījums nelec laukā, kad es stipri uzspiežu uz Trackpada, līdz ar to tehnoloģija iet garām, lai gan joprojām viņu var izmantot, lai iekš Preview App parakstīt PDF formātā dokumentus, bet arī te ir nianse - parakstu var saglābāt un nav katru reizi ar pirkstu vai nedod dievs stilus jāvelk "krustiņš" dokumentos.

1 komentārs: